|
|||||||
| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Gamert Clan Member
|
Hola!
Sinds 2 of 3 dagen start mijn computer raar op, virus check en alles gedaan niks gevonden. Zodra ik mijn wachtwoord in het begin in voor krijg je het welkom scherm (windows 7). Dat duurt op eens veel langer als normaal en daarna wordt het beeld zwart. Ik kan dan links bovenin een normaal venster (geen DOS of iets dergelijks) gewoon een normaal klein venstertje waar instaat. Updaten Persoonlijke instellingen (of iets dergelijks) met daaronder (c:/windows32/windows32/svchost.eve) en het duurt dan fucking lang voordat ie is opgestart. Tot nu toe sinds die 3 dagen geleden elke keer gehad! Is dit een vaker voorkomend probleem. Kan iig niks nuttigs (althans denk ik) op het wereld wijde web vinden. Grunten Die Stipfhund wieder |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Captain
|
Schermpje klinkt vaag bekend als iets wat je krijgt als je je IE hebt geupdate naar een nieuwere versie... Maar dat is dus éénmalig en niet contineu.
Je zou even kunnen kijken of er iets vaags in je opstart staat van windows. Via b.v msconfig of CCleaner. Wss een installatie van iets wat niet volledig is afgerond. Je kan nog even kijken bij windows update of er drie dagen geleden iets geupdate is door M$. Desnoods een herstelpunt terugzetten.. D |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Pwnr
Gamert Moderator
|
svchost.exe is een essentieel onderdeel van Windows. Veel virussen en rootkits injecteren zichzelf in dit proces. Denk dat de kans heel erg groot is dat je moet gaan formatteren als dit zo is.
Sinds de dag dat je het hebt, heb je iets geopend toevallig waarvan je denkt dat het misschien een virus kan bevatten? .docje van Oma oid... Mocht je svchost.exe kunnen kopieeren, zou het even kopieeren en bestand uploaden naar virustotal en kijken of die iets nuttigs aangeeft. (Virus total is een site waar een stuk of 20 Anti-Virus scanners aan elkaar gelinkt zijn en 1 voor 1 het geuploadde bestand test). http://www.virustotal.com/nl/ PS: C:\windows32\windows32 klinkt ook niet echt bepaald lekker...Is dit normaal bij Windows 7? Heb er zelf nog niet mee gewerkt namelijk. Meestal staat de orginele svchost.exe in de System32 folder, en een aantal kopies in verschillende folders onder andere dllcache. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Gamert Clan Member
Rep kracht: 3
![]() ![]() |
PS: C:\windows32\windows32 klinkt ook niet echt bepaald lekker...Is dit normaal bij Windows 7? Heb er zelf nog niet mee gewerkt namelijk. Meestal staat de orginele svchost.exe in de System32 folder, en een aantal kopies in verschillende folders onder andere dllcache.
Lijkt me dat hij na de c:\ een 32 teveel dr bij heeft gezet en dat je dus gewoon C:\Windows\System32\svchost.exe krijgt. Exe staat er ook als .eve, dus hij heeft het zelf getyped. In eerste instantie iig nagaan of je iets veranderd hebt op je pc 3 dagen geleden. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Gamert Clan Member
|
ola ja ik heb het zelf getypt zal wel foutje zijn
Ik zal die total scan er eens overheen gooien. En ja, ik fail met typen maak teveel fouten. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Gamert Clan Member
Rep kracht: 0
![]() |
Lijkt erop dat je Windows MBR (Master Boot Record) corrupt is geraakt.
Ik raad dus aan om een nieuwe MBR te schrijven (kan geen kwaad zolang je de Windows cd gebruikt), ga geen willekeurige software downloaden om dat te doen maar volg de stappen in deze link; http://www.sevenforums.com/tutorials...ot-record.html Nogmaals ga GEEN andere software proberen om een nieuwe MBR te schrijven gezien dit problemen kan veroorzaken. Maak vervolgens je registry nog even schoon, ik gebruik meestal et programma "Eusing Free Registry Cleaner" Gratis hier te downloaden; http://www.eusing.com/free_registry_...ry_cleaner.htm |
|
|
|
![]() |
| Discussietools | |
|
|